U bevindt zich hier: Welzijnsadviseurs | Onafhankelijke cliëntondersteuning

Onafhankelijke cliëntondersteuning

 
Samen op zoek naar de beste oplossing voor uw hulpvraag.  

‘Mijn vader voelt zich vaak eenzaam sinds het overlijden van mijn moeder’.
‘Ik heb steeds meer moeite om de trap op te komen in mijn huis’.
‘Ik ben slechtziend en kan daarom niet zelfstandig boodschappen doen’.
‘Mijn zoon van 5 jaar wil niet eten, wat moet ik doen?’
‘Ik heb binnenkort een gesprek met een zorgaanbieder en doe dit gesprek liever niet alleen’

In elke fase van uw leven kunt u een vraag hebben over zorg of ondersteuning. Het antwoord op deze en nog veel meer hulpvragen is niet altijd eenvoudig. Dan is het fijn wanneer iemand naar u luistert en samen met u tot de beste oplossing komt. Wat past bij u, welke keuzes kunt u maken? De onafhankelijke cliëntondersteuning kan in alle levensfasen en op alle leefgebieden– denk hierbij aan zorg, werk en inkomen, wonen, welzijn – van belang zijn.

Wat is cliëntondersteuning?
De onafhankelijke cliëntondersteuning is een kortdurende ondersteuning. De onafhankelijke cliëntondersteuner denkt met u mee, helpt om de situatie op een rijtje te krijgen en geeft daarbij zo nodig informatie en advies. Meerdere partijen bieden onafhankelijke cliëntondersteuning aan, zoals: de welzijnsadviseurs van Vitis Welzijn, de zorgregisseurs van het Sociaal Kern team en de Vrijwillige Ouderenadviseurs van de bonden. Wilt u van deze ondersteuning gebruik maken? Belt of mailt u dan naar Vitis Welzijn. Vitis Welzijn kan, afhankelijk van uw vraag, samen met u kijken hoe en wie u hierin het beste ondersteuning kan bieden.

Wat doet de cliëntondersteuner?
De cliëntondersteuner is neutraal en onafhankelijk van de organisaties die zorg leveren en werkt in úw belang. Wanneer mogelijk betrekt de cliëntondersteuner uw sociale netwerk bij het zoeken naar oplossingen, zoals bijvoorbeeld familie, mantelzorgers en vrijwilligers. De cliëntondersteuner heeft een breed netwerken weet bij welke organisatie u aan kunt kloppen. Hij of zij kan u helpen met de voorbereiding van het gesprek met een organisatie, zoals bijvoorbeeld de gemeente of een zorgaanbieder. En als u dat prettig vindt, dan kan de cliëntondersteuner zelfs aanwezig zijn tijdens het gesprek. U heeft namelijk wettelijk recht op gratis en onafhankelijke ondersteuning.

Heeft u een vraag? Bel of mail de cliëntondersteuner.
Laagdrempelig, persoonlijk, onafhankelijk en gratis, dat is het contact met de cliëntondersteuner. Vitis Welzijn, 0174 – 630358 of welzijnsadviseurs@vitiswelzijn.nl. 

De scheepsbouw moet de bakens ... 19-jul-2019    Interessante collegereeks speciaal voor 55-plussers Lees verder 
  Meer nieuws